úterý 19. listopadu 2013

Záhadný národ Anasaziů

1. Záhadný národ Anasaziů
 Centrem civilizace Anasaziů byl kaňon Chaco ležící na jihozápadě USA ve státě Nové Mexiko. Starobylý národ však obýval mnohem větší území, které zasahovalo až do Arizony, Colorada a Utahu, a jeho plocha asi šestinásobně přesahovala Českou republiku.

První obyvatelé tohoto kmene žili kočovným způsobem a zhruba před dvěma tisícovkami let se začali usazovat. Ale ještě pět set let poté žili v jeskyních a na rozdíl od ostatních jen trochu vyspělejších kultur neuměli vyrábět hliněné nádoby. Za další dvě až tři století však najednou nastal nepochopitelně závratný rozvoj celé jejich civilizace.

Kolosální stavby

Anasaziové začali budovat gigantické stavební komplexy, zvané puebla. Největší z dosud objevených – se sedmi stovkami místností - nese jméno Pueblo Bonito. Ještě záhadnější, než nepochopitelně ohromná rozlehlost, je jejich rozmístění. Jsou totiž rozloženy v dokonalé souřadnicové síti s pravidelnými vzdálenostmi s dodržením i takových detailů, jako je umístění dveří či ventilačních otvorů. Který geniální architekt navrhnul tuto stavbu před 1100 lety? A proč to udělal právě tímto způsobem?

Pro současné vědce je hádankou už to, jak vůbec mohl někdo obří celky postavit. Vždyť Anasaziové neznali kola ani nepoužívali tažný dobytek. Jen pro samotné zastřešení by museli dotáhnout vlastníma rukama z asi sto kilometrů vzdálených horských pralesů více než dvě stě tisíc kmenů vážících až půl tuny. Přitom na každý z největších komplexů bylo podle odhadu použito asi padesát milionů kamenů!

Anasaziové však vybudovali také tisíce kilometrů dlouhou síť rovných silnic včetně mostů či nájezdů, které spojují osmdesát míst a jsou až dvanáct metrů široké. Silnice se přitom ze dna kaňonu Chaco rozbíhají přes okolní plošiny do všech světových stran. Nabízí se proto otázka, proč to dělali, když k pochodu by jim stačily i úzké cesty vznikající bez větší námahy?

Astronomický počítač

Další obrovskou záhadou je rozsah jejich hvězdářských znalostí. Na hoře Fajada Butte nebo-li Sluneční dýka zřídili úžasné „zařízení“, které bychom mohli označit za kombinaci observatoře, planetária a orloje, anebo při troše fantazie za kamenný počítač. Pohyb vesmírných těles se zde totiž v astronomicky významných dnech přesným způsobem promítá do obrazců vytesaných v kameni.

Když štěrbinou ve skále, podle které je hora pojmenována, projdou paprsky slunce při jeho východu ve dnech slunovratu či rovnodennosti, dopadnou jako dýka na střed jedné ze dvou spirál vytesaných do kamene. Paprsek pak putuje po obraze a označuje tak jednotlivé dny slunovratu. Prostřednictvím tohoto dokonalého zařízení lze dokonce přesně předpovídat nejen pohyb Slunce, ale také Měsíce.

Obdobným způsobem, jako Sluneční dýka, však mohou sloužit i jednotlivá puebla, která mají podle slunovratových dní orientovány dveře, okna či výklenky, některé z nich souvisí zase s pohybem Luny. Anasaziové jako jediní na světě dokonce zakomponovali do svých staveb i 18,5 roku trvající lunární cyklus.

Kultovní rituály

Vědci nejdříve odhadovali počet obyvatel velkých puebel na více než tisíc, podle nedávných výzkumů však tyto stavby k stálému bydlení vůbec nesloužily. Svědčí o tom nepatrný počet ohnišť a malé množství odpadků. Navíc většina místností byla zcela oddělena a izolována od ostatních pokojů i od vnějšího okolí. Odborníci se proto nyní domnívají, že se jednalo o velká obřadní místa, která byla pravidelně užívána, po většinu času však zůstávala prázdná. K čemu uzavřené prostory sloužily a o jaké úžasné rituály se muselo jednat, když se „vyplatilo“ věnovat takové gigantické úsilí na neobydlené stavby, však vědci netuší.

Hlavním centrem v každém případě byly tajemné kultovní části zvané Kiva, které měly kruhový tvar, byly zahloubené do země a přístup do nich byl možný pouze shora po žebříku. Uvnitř se nacházela kruhová lavice, jámy na oheň a kanál pro přívod vzduchu k němu. Záhadných obřadů se však prý nezúčastňovali jen živí lidé, ale i mrtví, kteří měli přicházet z otvorů uprostřed podlahy.

Chaco kaňon - shromaždiště klanů

Současní obyvatelé této oblasti jsou indiáni Hopi, Zuni i další a všichni se považují za potomky Anasaziů. Podle jejich pověstí byl kaňon Chaco shromaždištěm klanů, na kterém si měly vyměňovat své obřadní zkušenosti.

Archeologové zde dosud odhalili patnáct velkých Kivas, schopných pojmout až několik set lidí najednou, a více než stovku menších.

Je ale zajímavé, že tito indiáni dodnes žijí v moderních pueblech, ve kterých vždy stojí také Kiva. Účast kohokoliv jiného na svých obřadech nepovolují. V posledních letech nesouhlasí ani s pokračováním archeologického bádání, nejsou dokonce ochotni hovořit ani o skalních kresbách, které stále vytvářejí.

Kam a proč zmizeli?

Kaňon Chaco opustili Anasaziové někdy na přelomu 12. a 13. století a za dvě stovky let jako by se po nich slehla zem. Podle mýtů kmene Hopi odešli, protože je zavolal Velký duch. Klíč k vyřešení této hádanky se však může nacházet v legendách o počátcích této civilizace. Zunijské mýty totiž hovoří o stvoření jakýmsi hermafroditním bohem, kterého zároveň ztotožňují s nebeskou klenbou. Boží synové prý sestupovali na Zemi v „šípech z blesků“ a přinesli sem život i „myšlenku“. Jakýsi kněz pak od nich obdržel zvláštní posvátný předmět, kterým mimo jiné dokázal přivolávat déšť. Ten byl uchováván v záhadném pueblu Itiwana, které mělo být středem světa.

I když do dnešního dne bylo v kaňonu Chaco objeveno téměř čtyři tisíce archeologických míst, prozkoumáno bylo pouhé jedno procento z nich. Kdo ví, co se ještě pod povrchem nekonečně rozlehlých prostor obývaných před tisícovkou let záhadnou civilizací Anasaziů skrývá. Pokud se podaří vše důkladně probádat, možná najdeme také odpověď, proč své centrum v Chaco tak náhle opustili.

Dodatok

Téma Anasazi nie je pre našich čitateľov úplne neznáma (Strážcovia času a osud sveta). Je základnou časťou úvodu k materiálom Tvorcov Krídel. Originál nájdete na tejto adrese, v českom jazyku tu.



V rokoch 1998-2002 sa pani Anne Lawrason Marshall z Univerzity v Idaho podujala unikátnym spôsobom zmapovať posvätné miesta národu Anasazi. Použila dnes tak obľúbenú dokumentačnú technológiu QTVR (zjednosušene povedané umožňuje prehliadanie terénu "priamo", akoby ste boli v centre diania a rozhliadate sa)...

Ak vás téma zaujala, kliknite na nápis Anasazi great houses a vydajte sa po stopách tohoto unikátneho duchovného národa (mapa je aktívna... Zvoľte miesto, z ktorého chcete pozorovať terén-sú označené ako QTVR...chvíľu potrvá natiahnutie dát v závislosti od rýchlosti linky... Kurzorom vojdite do obrázku a pohybujte so stlačeným ľavým tlačítkom v smere prezerania)...

Čerpané z: Novy vek.com
Dodatok a obrazky doplnil: Ptah

Foto: © 1998-2006, WingMakers LLC, All Rights Reserved ZDROJ:
http://tajomstva.org/anasazi/zahadny-narod-anasaziu/



2.Indiánský kmen Anasaziové – velká záhada 

Kolem 10.-11. století se zde na území dnešních amerických států tzv. „Čtyř rohů“, tedy Nového Mexika, Colorada, Arizony a Utahu vyrostla z ničeho nic kultura, která se tak vzmohla, že vybudovala stavby, nad kterými přímo žasneme. Na přelomu 12.-13. století však stejně záhadně tento kraj opustila. Dosud nebylo úplně vysvětleno, co se nimi vlastně stalo. Podle některých hypotéz jsou to předkové dnešních kmenů Hopiů a Zuniů.
P r a s t a r é   i n d i á n s k é    l e g e n d y
A dnes jsou to jen legendy těchto dvou kmenů, ve kterých by se snad mohla schovávat odpověď na tyto nevyřešené záhady. Zuniové říkají, že tzv. „synové boží“ sestoupili na zem v jakýchsi „šípech z blesků“ a přinesli sem život i myšlenku. Stvoření pak učinil jakýsi hermafroditní bůh ztotožňovaný s nebeskou klenbou. Rozhodně to není ojedinělá legenda o bozích, kteří přišli z nebe. Badatelé z oblasti archeoastronautiky znají mnoho podobných legend z celého světa a většinou je ztotožňují s příchodem nějaké civilizace, jejíž technologie je tak pokročilá, že primitivním lidem připadá jako projev něho božského. V tomto případě se nám dochoval i popis onoho dopravního prostředku, se kterým bytosti sestoupili na zem. Prý vypadal jako „šíp z blesku“. Kdyby tito lidé spatřili naše letadla, popisovali by je snad jinak?O odchodů Anasaziů se zas dochovala legenda indiánů Hopi. Prý odešli pro to, že je zavolal „Velký duch“.

S t a v b y
Tito tajuplní Anasaziové, ač zde v plné slávě působili asi jen 200 let, dokázali zbudovat fantastické stavby, kterým se říká „puebla“. To byla jakási indiánská města postavená buď z kamene a nebo byla vytesána přímo do skály. A některá z nich byla opravdu kolosální. Kromě příbytků pro obyvatele obsahují ještě jeden prvek, a to jsou tzv. kiva. Kiva jsou kruhové prostory různých velikostí, které na první pohled vypadají jako kašny nebo lépe studny. Soudí se že sloužili k rituálním účelům či k motlitbám. A tak nám Anasaziové zanechali mnoho takovýchto archeologických památek, z nichž dominují dvě oblasti. Jednak je to oblast Kaňonu Chaco na severu Nového Mexika a pak je to v oblasti Mesa Verde na jihu Colorada.

K a ň o n C h a c o
 pueblobonito.JPGA zvlášť pueblo Bonito v nás vyvolává úžas. Toto pueblo má tvar jakési podkovy, jež je orientována přesně ve směru jih-sever. A její velikost je cca 160 x 100 metrů a tak zaujímá plochu cca 1,5 hektaru. Odhaduje se, že tu mohlo žít až 800 lidí. Na jejich stavbu bylo kromě mnoha tun kamenů potřeba také dřevo z více jak 200 tisíc jehličnatých stromů. Protože Anasaziové neznali kolo, tak je bylo potřeba ručně dopravit, ovšem ze vzdálenosti 110 km! V publikaci „Místa, kde se lidé setkávají s bohy“ od Collna Wilsona je zmínka, že kamenné bloky žuly, ze které jsou vystavena zdejší kiva, vykazují vysokou hladinu radioaktivity. A já se ptám, jak se tam dostala. Co když tu muselo někdy působit něco, co si vůbec před jedním tisícem lety nedokážeme představit? A co když za to nějak mohli právě ti bohové z bleskových šípů?

M e s a V e r d e
 Mesaverde.jpgDruhým fantastickým místem, které vytvořil národ Anasaziů je palác Cliff neboli „Stromový dóm“ v Mesa Verde ve Skalnatých horách v jižním Coloradu. Objeven byl zcela náhodou dvěma kovboji v roce 1888. Je považován za nejdůležitější starodávné místo v USA. Stromový dóm je zajímavý hlavně tím, že to je třípatrová vesnice vytesaná a vestavěná do skály. Má celkem 23 kivů a 220 pokojů, ve kterých žilo zhruba 250 lidí.  Celý tento architektonický skvost zastřešuje mohutný skalní převis. To, co se zde muselo do skály vytesat, to si dnes téměř vůbec neumíme představit. A pak tam ještě vystavět ty stavby obdobně jako v pueblu Bonitu.  V okolí se navíc nalézá na 600 skalních příbytku a přes 4000 archeologických nalezišť, ale i tak pořád toho víme o tomto národě dost málo.

D a l š í m í s t aNa wikipedii, konkrétně na stránce http://en.wikipedia.org/wiki/Ancient_Pueblo_Peoples jsem nalezl i další poměrně dobře zachovalá místa této kultury. V krátkosti popíšu.
Jednak jsou to ruiny puebla  u města Aztec na severu Nového Mexika.
Dále to jsou ruiny puebel v Bandelier u Los Alamos. Tam se mimo jiné nalézají obdobně jako v Mesa Verde příbytky vytesané do skály a také skalní malby neboli petroglyfy.
anasaziovemapa.jpgDalší oblastí je Hoveweep na hranici Colorada a Utahu. Opět zříceniny starých staveb této kultury, z nichž dominuje čtvercová věž.
A v neposlední řadě to je Kaňon De Chelly na severozápadě Arizony. Opět zříceniny a ruiny prastarých památek této kultury, z nichž dominuje tzv. „bílý dům“ postavený opět pod skalním převisem.
Nebyl bych to já, kdybych si tato místa nezkusil vynést na mapu a pak se podívat, zda se tam mezi nimi náhodou neskrývají nějaké další geometrické souvislosti. A hle, co je na první pohled vidět. Vytvoří se nám dvě linie. První linii vytvoří oblasti Hovenweep – Mesa Verde – Aztec – Bandelier. A druhou linii Kaňon De Chelly – Kaňon Chaco – Bandelier. Náhoda? Možná ne, protože do té druhé linie, ač se tam nalézají pouze tři památky, zapadá ještě něco a tím je další velká hádanka Anasaziů.

S i l n i c e
 anasazsilnice.jpgAč tento prastarý národ neznal kolo, dokázal zbudovat složitou síť silnic a cest vycházející z Kaňonu Chaco. Silnice jsou devět až dvanáct metrů široké a jejich délka jde do tisíců kilometrů. Často jsou v přímce a pak z ničeho nic změní směr. V kaňonu se navíc se mění i v příkrá schodiště, která jsou navíc tak strmá, že jejich používání je velmi obtížné i pro zdatného lezce. I k nim se váže prastará legenda. Říká se, že se jednalo o „tunely“ pro „staré“. Kdo těmi starými měl být? Staří indiáni asi těžko, když víme, že i naši důchodci mají kolikrát problémy s chůzí. Pokud ta příkrá schodiště jsou problém pro zdravého člověka, tak pro staré by to byl problém dvojnásobný. Je snad další záhadou onen fakt, že jedna z oněch cest kopíruje i mnou zjištěnou linii Kaňon De Chelly – Kaňon Chaco – Bandelier, o níž jsem se zmínil v předešlém odstavci? A to všechno ukazuje na dokonalá geodetická měření. A nejen to.

 A s t r o n o m i c k é z n a l o s t i
Když jsem se dočetl o fantastickém zařízení, který Anasaziové zbudovali na hoře Fajada Butte v oblasti Kaňonu Chaco, zhruba 7 km vzdušnou čarou na jihovýchod od puebla Bonito, začal jsem přemýšlet, že o tento fakt doplním svůj dřívější článek Hry světel a stínů jako důkaz dokonalosti dávné architektury. Protože to, co se nalézá zde, by podle mne do tohoto článku mělo též právem patřit. Představte si, že když při východu slunce v době rovnodennosti nebo slunovratů dopadnou sluneční paprsky na skálu, tak projdou jakousi štěrbinou. Paprsek pak dopadne na jednu ze dvou spirál a jak po ní putuje, ukazuje tam na jednotlivé dny rovnodennosti nebo slunovratu. Jak bylo zjištěno, dle zařízení na Fajada Butte nelze stanovit jen slunovraty a rovnodennosti, ale také pohyb Slunce a Měsíce. Anasaziové dokonce znali 18letou periodu „saros“, podle které se určují zatmění Slunce a Měsíce.
Petroglyfy

feet1.jpgA přes obrazy spirál na Fajada Butte se dostáváme k další zajímavé zálibě kmenu Anasaziů. A tím byla tvorba petroglyfů, čili skalních maleb. Jak jsem se zmínil nalézají se například v Bandelier a také v kaňonu Chaco. Na této skalní tvorbě je zobrazeno všechno možné. Od lidí, přes zvěř až k jakým si symbolům. Avšak objevuje se na nich ještě něco, co mě dost zaráží. Tím jsou chodidla o šesti prstech. Můžeme je vidět jak v káňonu Chaco za pueblem Bonitem, nebo na Newspaper Rock State v Utahu. Zřejmě to v této oblasti bude něco častějšího, protože na petroglyfech Tří řek v Novém Mexiku jsou zas ke spatření šestiprsté ruce. Co si máme o těchto výjevech myslet? Buď, že jde o nějakou mutaci. Vždyť jsem se také zmínil o tom, že v kivech puebel se nalézá radioaktivní žula. A v souvislosti s tím mne napadá ještě jedna věc. Jistě jste si také všimli toho, že se pohybujeme v oblasti, kde v polovině minulého století došlo k několika údajným haváriím neidentifikovaných létajících objektů. A dle svědků, měly bytosti z těchto objektů rozdílné počty prstů než je tomu u lidí. Znamená to snad, že dávní Anasaziové měli s těmito bytostmi společného víc, než si myslíme?

 NewspaperRock.jpg


Z á v ě r
Podle toho, co se o tomto podivuhodném prastarém národě dá zjistit, odvážím se tvrdit, že se jedná o naprosto srovnatelnou kulturu například s mexickými Máyi či Aztéky nebo jihoamerickými Inky. Vyspělé předkolumbovské civilizace tedy rozhodně nekončí s americko-mexickými hranicemi, ale dají se vysledovat i hluboko na území dnešních USA. A záhad skýtají také dost. A tak se domnívám že i autoři typu Dänikena by se mohli na Anasaziích poměrně dost vyřádit.
ZDROJ:
 http://liborcermak.blog.idnes.cz/c/204926/Indiansky-kmen-Anasaziove-velka-zahada.html

3. Strážcovia času a osud sveta
V kaňone Nového Mexika v Ancient Arrow bolo nájdených 23 záhadných komôr so zvláštnymi predmetmi, ktoré tam údajne zanechali strážcovia času, ktorí samých seba volajú Tvorcami krídel... ( odkaz níže) Ide o tzv. kapsulu času. Nálezisko je 128 kilometrov na severovýchod od kaňonu Chaco v Novom Mexiku. Je to nepochybne najprekvapujúcejší archeologický nález všetkých čias.Keby vedci mohli toto nálezisko preskúmať, boli by otrasení jeho nezvyčajnosťou. To sa však nestalo. Nálezisko je tajné. Obsahuje totiž BST (Blank Slate Technology), čo je forma cestovania v čase, umožňujúca meniť beh histórie v takzvaných intervenčných bodoch. Intervenčné body sú príčinové strediská energie, vytvárajúce významné udalosti, ako napríklad rozpad Sovietskeho zväzu alebo kozmický program NASA. Je to najpokrokovejšia technológia a každý, kto ju vlastní, sa môže uchrániť pred všetkými agresormi. Údajne je kľúčom ku slobode. Nečudo, že svet o nej môže len tušiť...
Na internetovej stránke Tvorcov krídel boli uverejnené dva rozhovory novinárky Anny s doktorom Andersonom, ktorý bol zamestnaný ako dešifrovateľ symbolických kresieb, ktoré sa našli v Ancient Arrow.

Kapsula času

Doktor Anderson má bohaté skúsenosti v lingvistike a v rozšifrovávaní starodávnych textov. Plynne hovorí 30 jazykmi a 12 ďalšími, ktoré sú považované za mŕtve. Projektu Ancient Arrow sa zúčastnil od samého začiatku, keď ho ACIO (Organizácia rozviedky pokročilého kontaktu, ktorá sa ako prvá stretla s mimozemskými technológiami a pracovala na ich využití pre civilné a vojenské ciele) prebralo od NASA. Spolu so siedmimi ďalšími vedcami z ACIO preskúmal všetkých 23 komôr Tvorcov krídel a skatalogizoval nájdené predmety. Podarilo sa mu preskúmať aj neznámy jazyk a preložiť ho do angličtiny. Bolo to veľmi ťažké, lebo optický disk našli až v 23. komore a bolo ťažké ho prečítať vzhľadom na technológie, aké máme na Zemi k dispozícii. Vedci totiž nedokázali určiť, ako použiť symbolické kresby z nástenných malieb na odkódovanie disku. Anderson hovorí: ,,Rozhodol som sa opustiť projekt po tom, čo sa mi podarilo vypracovať vstupný kód k optickému disku. Krátko na to som začal pociťovať čosi, čo možno opísať iba ako prítomnosť Tvorcov krídel. Mal som dojem, že ma stále navštevujú a dokonca mi pomáhajú pri práci..."

Doktor Anderson pracoval osem mesiacov sedemdesiat hodíno týždenne, kým sa mu podarilo rozšifrovať symbolické kresby... Úsilie vložené do rozšifrovania ich jazyka bolo pre Andersona svojským cvičením pre tú časť jeho mozgu či nervového systému, ktorá mu umožňovala dorozumieť sa s nimi. Hovorí: ,,Začal som počuť ich hlasy. Najskôr to boli iba jednotlivé slová, neskôr celé vety, hádam jedna za deň... To, čo som počul, nemalo väčší význam. Jedného dňa som však pracoval na obrázku z komory a zbadal som, že čosi sa v ňom pohybuje. Jeden zo symbolov sa pohol. Nebola to moja fantázia ani hra svetla. Vtedy som pochopil, že Tvorcovia krídel sa môžu so mnou kontaktovať, že cestujú časom do môjho času a ich kresby spĺňajú úlohu akejsi brány, vďaka ktorej môžu prenikať časom. Vtedy som začal počuť ich inštrukcie, lepšie povedané, myšlienky... Získaval som tak informácie, ako využiť sumerský jazyk sa rozšifrovanie symbolických kresieb. Myslel som si, že strácam rozum, že mi myseľ vystrája fígle, že som prepracovaný a potrebujem dovolenku. Započúval som sa však do tých hlasov, pretože to, čo mi hovorili, bolo logické. Keď som skončil prácu na vstupnom kóde a ukázalo sa, že je pravdivý, pochopil som, že som s nimi naozaj nadviazal kontakt..."

Absolútna záhada

Keď doktor Anderson začal s prekladom optického disku, uvidel fragmenty obrazov ukazujúcich Tvorcov krídel, čosi ako hologramy, ktoré sa objavovali a mizli za pár sekúnd. Po dôkladnom preštudovaní všetkého, čo videl, dospel k názoru, že technické zariadenia Strážcov krídel sú prejavom technológie tak veľmi prevyšujúcej našu, že dokonca nedokážeme pochopiť ani len zásady ich činnosti.

Doktor Anderson hovorí: ,,Žiadna z mimozemských rás, ktoré poznáme, nedisponuje takými veľmi rozvinutými technológiami, aby sme ich nedokázali otestovať, mať z nich úžitok a nakoniec vylepšiť. Ale technológie, aké sme našli v Ancient Arrow, sú absolútnou záhadou a nepoddali sa žiadnym testom. Považovali sme ich za také pokročilé, ba až neužitočné z nášho pohľadu, čo -- aj keď sa to zdá byť čudné -- je najlepším rozpoznávacím znakom mimoriadne pokročilej technológie. Vytvoril som teóriu, ktorá predpokladá, že kapsula času je zakódované zariadenie na spojenie. Dospel som k tomuto presvedčeniu po tom, čo osoba, ktorá pracovala na rôznych symbolických kresbách a zahĺbila sa do umenia a filozofie, obsiahnutých v kapsule, pocítila zmeny v centrálnom nervovom systéme. Tie sa pričinili o zlepšenie jej inteligencie... Podľa môjho názoru to bol základný cieľ časovej kapsule -- urýchliť rozvoj inteligencie tak, aby bolo možné nielen vypracovať BST, ale ho aj prakticky využiť... Ako vieme, BST je špecifická forma cestovania v čase. Science- fiction chápe túto otázku ako relatívne jednoduchú a relatívne jednorozmernú. Cesta v čase rozhodne nie je jednorozmerná. Dokonca ani pokročilé technológie, aké majú k dispozícii tzv. siví, nedokážu vyprodukovať čosi podobné ako BST. Sú schopní jednoduchých ciest v čase, ale nedokážu pôsobiť na čas, do ktorého cestujú. Inak povedané, môžu sa vrátiť v čase, ale keď sa už dostanú na miesto, nemôžu zmeniť beh udalostí, lebo sa ocitnú v stave pasívnych pozorovateľov.

Tvorcovia krídel a ich filozofia

Keď doktor Anderson preložil prvých tridsať strán z optického disku, dozvedel sa niekoľko zaujímavých vecí o Tvorcoch krídel a ich filozofii. Veľmi zjednodušene povedané, trojrozmerné vnímanie, k akému sa človek dopracoval, je príčinou toho, že využívame sotva zlomok svojej inteligencie. Strážcovia času tvrdia, že časová kapsula je mostom medzi trojrozmerným, päťzmyslovým svetom a svetom viacrozmerným a sedemzmyslovým. Anderson hovorí: ,,Podľa mňa sú presvedčení, že cestovateľ musí pôsobiť v mnohorozmernom, sedemzmyslovom priestore. V opačnom prípade práca s BST bude pripomínať situácie s príslovečnou ťavou a uchom ihly, slovom, nebude možná....

Počas práce som sám objavil, že sa stávam menej technocentrický a čoraz viac ma zaujímajú duchovné otázky. Učenie Tvorcov krídel vyvolávalo pocit zábavy, ktorý nedokážem objasniť. Ani to, prečo som začal strácať objektívnosť bádateľa a cítil som sa viac hovorcom Tvorcov krídel." Treba totiž povedať, že Tvorcovia krídel doktora Andersona navštívili trikrát v jeho dome a povedali mu, že si ho vybrali za svojho hovorcu. To znamená, že sa mal stotožniť s ich cieľmi. Podľa Andersona týmto cieľom je nové vedomie, aktivované pomocou časovej kapsule, ktoré umožní využiť BST. Anderson je presvedčený o tom, že Tvorcovia krídel sa pokúšajú pomôcť nám k rozvoju vedomia, našich schopností, aby sme mohli použiť BST ako obrannú zbraň. Myslí si však, že toto nové vedomie je samo osebe zbraňou. Prečo takúto zbraň čo nevidieť budeme potrebovať, sa dozviete v ďalších číslach nášho časopisu. 
 Ancient Arrow.,
další odkaz pod jménem -  Jemisson Neruda 
A JAK TO VŠE ZAČALO :http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=en&u=http://wespenre.com/new-revelations-on-wingmakers.htm&prev=/search%3Fq%3Dhttp://wespenre.com/new-revelations-on-wingmakers.htm%26biw%3D1024%26bih%3D601

http://obalky.kosmas.cz/ArticleCovers/121554.gif Úžasný sci-fi příběh objevu časové schrány, přes tisíc let uložené hluboko ve stěně mexického kaňonu pokročilou civilizaci kosmických bytostí-tvořitelů, kteří se nazývají Tvůrci křídel.
Tvůrci křídel zanechali poselství skládající z 24 komor s artefakty, jako jsou obrazy, poezie, hudba, filosofie a propracované technologie, jenž odolávají zkoumání jedné z nejmocnějších a nejutajovanějších bezpečnostních organizací na zemi.
Možná ani není důležité věřit či nevěřit tomuto příběhu, Také má malou důležitost to, jestli se odehrál tak, jak je tady popsán, nebo úplně jinak. Důležité je pozadí vyprávění, kterým se jako červená nit vinou esoterní informace zásadního charakteru, které nás mají přimět k tomu, abychom ucítili, že jsme skutečně částí jakéhosi většího celku, který je živý a vnímající, vpustit do své duše tato slova, a vznést se na jejich křídlech nad pouhé černobílé chápání reality.
 http://www.kosmas.cz/knihy/121554/tvurci-kridel/


Žádné komentáře: