V roce 1976 se vyučil keramikem. Už v učení měl potřebu
tvořit a to především v sochařství. Po návratu z vojny
ho učilazákladům sochařství akademická sochařka Hana
Pompeová, která ho naučila základy sochařství. Poté
akademický sochař František Rabel. To byla neocenitelná
zkušenost. Od roku 1984 hrál s trampskou skupinou Střepy
a na malbu a sochařství už nezbýval volný čas. Chuť tvořit
u něho nově ožila až při malování již zmíněné trojice obrazů. Tentokrát zanechal muziky ....
Říká že tvoření zabíjí smrt.
Vladimír Muzička nar. 1953
S tvorbou začal v 70. letech. Byl samouk a tvorbou se nikdy
neživil. V roce 1973 se připojil k Výtvarné skupině D fun-
gující při duchcovském zámku. S touto skupinou uspořádali
několik výstav. V roce 1977 podepsal chartu a přestěhoval
se do Starých Křečan, kde se věnoval další výtvarné činnosti.
Vytvořil také několik scén, dekorací a kulis v bílinském
ochotnickém sboru. Jeho umělecký styl vychází především
ze surealismu, magického realismu a abstrakce. Mezi jeho vzory patří Salvator Dali, Paul Klee,
Miro nebo Max Ernst. "Malování je luxus, který si dopřávám."
RUDOLF VELVARSKÝ
Rudolf Velvarský nar. 1954
šinu mladých umělců ho také oslovil surealismus. Velice záhy
s malováním přestal, protože příliš dal na názory druhých
a vrátil se k němu až při onom návrhu společného obrazu.
Mezi těmito dvěma obdobími se se s velkými přestávkami
věnoval poezii. Díky řátelství s Míťou (Miroslav Mráček)
pronikl i do světa plastik.
"Pro mě je malování prostředkem jak vyjádřit to, co vidím jen já. To, co vidím uvnitř,
srdcem. Je zbytečnost ukazovat něco co můžeme vidět očima. Jen udělaná věc má smysl."
Ivo Medek Kopaninský
* 26. 12. 1936, Domažlice (Domažlice), Česká republika (Czech Republic)
Restaureteur, Graphic Artist, Collage Artist, Assemblages Artist, Draghtsman
VODOPÁD SLZ http://estheteactuelle.cz/ivo-medek-kopanicky/ |
Zabývá se grafikou a koláží. Od šedesátých let vytvářel kresby, koláže a asambláže a výtvarně spolupracoval s filmem (animovaný film). Jeho tvorba navazuje na surrealismus a projevuje se v ní jemný smysl pro absurdní humor a ironii, pro zvláštní spojení různých motivů, které často dlouho hledá, aby mohl přesně naplnit své záměry a představy. Koláže mnohdy reagují na historické a politické události i osobnosti. Jsou prostoupeny bohatou výtvarnou fantazií, promítají se do nich autorovy reakce na současné i minulé příběhy a situace. - Je univerzální postavou českého postmoderního výtvarného umění. Autor působí v oblasti bermudského trojúhelníku surrealismu, banalismu a patafyziky, kde mizí přespřílišná vážnost a nabubřelost pozitivistických koncepcí postmoderního věku. Ivo Medek se liší ve svém díle od svých souputníků především výrazným zastoupením prvků humoru, sebereflexe a sžíravé společenské a politické ironie. Zatímco míra jeho niterného zaujetí pro budování je vlivem jeho dlouholetých zkušeností s obecnou marností téměř nulová, věnuje autor svoji celoživotní energii zevrubným zkoumáním záležitostí věcí společensky obecně ignorovaných, patřících však z hlediska evolučního vývoje lidstva k nejpodstatnějším. Jádrem jeho trvalého zájmu je pro něho tzv. velká hra, (Le grand jeu) která zdánlivě - z pragmatického hlediska účelnosti - nemá smyslu. Jde tu ovšem bezpochyby o tvořivé vidění světa, které dokáže rozpoznat a do lidských dějin zasadit, věčně se opakující princip nikdy nedokončeného, totiž zánik starého, aniž toto dříve nové došlo svého naplnění a aby nyní zcela nové mohlo být znovu a znovu započato bez svého završení... (nebo už jsme snad zažili fatální naplnění nějaké ideje?) Hra jako hybný a očistný společenský fenomén je pro něho, jak se zdá, jediným smyslem bytí člověka. V žádném případě tu ovšem nejde o nihilistické vidění světa. Tak jako v Jarryho grotesce odhalení pravé podstaty pseudomesiášství, nepřináší nostalgický smutek nad dějinami, ale ani nad budoucností lidstva, které je "přiměřeně patafyzické," ani Medkovo dílo nepůsobí nostalgicky, nebo snad truchlivě. Spíše naopak. Je-li skutečným naplněním osudu člověka tragikomedie, nebo fraška, Ivo Medek, to lidstvu svým dílem pouze připomíná. Pokud je o patafyzice řečeno, že dokáže nastavit křivým hubám křivé zrcadlo, o díle Ivo Medka Kopaninského to platí v plné míře. Zamyšlení nad jeho dílem vede k diváka k otázce, zda tzv. reálný svět, ve kterém nacházel dosud své životní uspokojení, není ve skutečnosti pouhým místem pro vršení exkrementů a odpadu všeho druhu. Budovatelské úsilí všeho lidu a pozitivistické směřování ke světlým zítřkům tak dostává průhledem Medkova kaleidoskopu jiný, realističtější význam. Citlivé povahy, které dokáží konfrontovat pragmatickou realitu s imaginativním poselstvím Medkova díla pak trpí nevysvětlitelnými gastronomickými a metabolickými problémy, kdy diarrhoea a nutkavé pocity dávení jsou jen vnějšími příznaky hlubší sebereflexe. Pro tyto citlivé příjemce Medkova poselství má autor svůj příznivý vzkaz. I exkrementy a odpad, jako produkt tvůrčího procesu, mají své uplatnění. Přinejmenším jako zdroje výživy pro dekompozitory, kteří přetaví páchnoucí odpudivou břečku v překrásně zářící duhový oblouk, spojující naše marné úsilí po harmonii s pevnou konstrukcí věčného všehomíra. Eduard Vacek http://en.isabart.org/person/6850 http://magazinuni.cz/vytvarne-umeni/svj-styl-sva-technika-kolaze-a-jine-vytvarne-prace-iva-medka-kopaninskeho/ Ivo Medek Kopaninský v Libri prohibiti 1http://www.libpro.cz/de/index/media/video/99_ivo-medek-kopaninsky-v-libri-prohibiti-1 Ivo Medek Kopaninský v Libri prohibiti 2 http://www.libpro.cz/de/index/media/video/98_ivo-medek-kopaninsky-v-libri-prohibiti-2 Dědská běsídkas podtitulem Patafyzické pohádky pro dospělé je název souboru šestnácti pohádek,ve kterých autor Ivo Medek Kopaninský, ovlivněný texty Alfreda Jarryho a kresbami Edwarda Goreye, vyzdvihuje obecně známé, leč přehlížené skutečnosti. Čtenář se kupříkladu dozví, proč žil Smolíček s jelenem či Budulínek u pěstounů. Že se do děje hojně promítají absurdity naší současnosti, není třeba zdůrazňovat. Lapidární texty, laděné do černého humoru, doprovázejí pečlivé ilustrace téhož autora. http://www.iumeni.cz/knihy-casopisy/pro-deti/dedska-besidka-9788086990354/ KNIHY: http://baila.net/autor/129611672/ivo-medek MORITÁT FUNERÁL & CO. - Ivo Medek Kopaninský ... PAVEL KREML OBRAZY |
"Zátiší s bažantem II.", olej na plátně |
EMIL PEJŠA, PLASTIKY
http://emil.pejsa.info/
"Dáma", dřevoryt |
EDUARD VACEK
Opozice z periferie
KNIŽNÍ ILUSTRACE:Pavel Kreml, Eduard Vacek - ROZUMÍM SVÝM DEVIANTŮM, nakladatelství Clinamen |
Základem vzniku výtvarné skupiny „Terč“ byl fakt, že přibližně v roce 1980 na výstavě „Malíři okresu Teplice“, konané v duchcovském zámku, tam co dožil Casanova, visely vedle sebe obrazy Eduarda Vacka a Pavla Kremla (aniž by se ti dva navzájem znali) a kupodivu se jim navzájem jejich práce líbily. Následovalo seznámení, několik návštev restaurací a do sestavy přibyl Emil Pejša, malíř a řezbář. Společná výstava byla na spadnutí, ale zasáhla vyšší moc.Ukázalo se totiž, že přívod el. proudu do výstavní síně překousaly myši. Jen bůh a jistý archiv ví.... Činnost „Terče“ byla přerušena tím, že na Eduarda Vacka upadlo podezření, že svoji patafyzickou činností znesvětil „budovatelské úsilí pracujícího lidu“ a to se potvrdilo, neb byl odsouzen na rok do vězení. Tím vstoupil do dějin umění, patrně celosvětových. Následovalo období temna. V roce 1990 společně v Krušnohorském divadle vystavovali Pavel Kreml a Eduard Vacek a zhruba od té chvíle se dá mluvit o vzkřísení „Terče“. Skupina se rozrostla a metastázovala do různých míst (Prahy, Rakovníka, Jižních Čech), základ ale zůstává v Teplicich. Pavel Kreml
Pavel Kreml
Pavel Kreml
Petr Kuranda
Václav Lukášek
Emil Pejša
Eduard Vacek
NAŠE LUCIE A HAPPY DAY QINTET
Vladimír Krpálek
Akiane Kramarik
http://www.akiane.com/store/
http://hanalisart.com/albums/visionary_art/2_best.jpg |
http://www.oheladom.cz/2015/puvodni-rozhovory/hanalisa-omer-muj-zivot-je-miniaturou-zidovskeho-osudu/
Malířka Hanalisa Omer se narodila roku 1947 v Dunajské Stredě rodičům, kteří přežili holokaust. Ve dvaceti letech odešla do Izraele. Studovala na prestižní Bezalel Academy of Art v Jeruzalémě, žila v umělecké vesničce Ein Hod v pohoří Karmel. Stala se matkou syna a dcery. Malovala, kreslila, ilustrovala, studovala spiritualitu různých tradic. Dnes se vrací, do rodné země i ke svým kořenům: žije v Praze, je členkou židovské Liberální unie, studuje židovskou historii a dělá průvodkyni po židovském městě. (pokračování na uvedeném webu oheladom)
RAVEN´S WING STUDIO
muzikální kočka NORA,Raven´s Wing Studio
http://www.youtube.com/user/burnellyow
http://www.awakenvisions.com/AboutDaniel.html
EVA LIPINOVÁ
http://www.youtube.com/user/verahrasko?feature=mhsn#p/c/EB4CC6D1FD9DA498/0/VJEWMfndJZs
http://heavenandearthdesigns.com/index.php?main_page=index&cPath=160
SHU
http://shu-littlebit.com/
http://dark-snow-world.blog.cz/0901/fantasy-obrazky-1-4-shu
http://slunecniatelier.webnode.cz/